Weer een bank Holiday weekend?!? - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu Weer een bank Holiday weekend?!? - Reisverslag uit Hatfield, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu

Weer een bank Holiday weekend?!?

Door: Charlie

Blijf op de hoogte en volg Charlie

04 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Hatfield

Hallo allemaal daar ben ik weer vanuit St. Albans!

WERK WEEK
Na mijn eerste volle werkweek (zonder bank holidays dus..) is het weer bank holiday weekend!! :)

Deze week was redelijk lang door al het werken en het feesten, want er waren twee verjaardagen deze week. Gefeliciteerd! De hele week chocolade taart eten wat een ramp.

ZATERDAG
1) Radlett (op de fiets)
Na een vermoeiende werk week toch vroeg opgestaan om naar Watford te gaan, helaas was ik een beetje de verkeerde kant op gefietst en kwam ik uit bij Radlett. Een kleine stad, maar niet minder waardig aan de omliggende steden, veel kleine kerkjes en typische engelse gebouwen. Het was een aardig stuk berg op fietsen, maar gelukkig mocht ik ook af en toe naar beneden rollen. Het koste me maar 1:30 uur om in Radlett te komen!

2) Aldenham (op de fiets)
Radlett was oke maar trok niet zo mijn aandacht, dit kwam natuurlijk omdat ik wist dat Aldenham Country Park in de buurt moest zijn! En ja hoor na nog een 30 minuten gefietst te hebben, langs alle dure prive scholen en Engelse landhuizen, was ik eindelijk bij Aldenham Country park.

Aldenham Country park is een sereen stukje bebossing, een gigantisch meer en natuur een wonder schoon park. Er is van alles te doen: het is een avonturen park met touw bruggen en rotsen om te beklimmen, het is een kinderboerderij, er is een pony club, er is een zeilvereniging en natuurlijk het top punt je kunt het 100 aker wood van Winnie the Pooh bezoeken!

Alles is precies zo na gebouwd als beschreven in de boeken, helaas is er uit gegaan van het eerste boek en is mijn grote favoriet Teigetje nergens te vinden (wat een teleurstelling!) :( Het is een korte wandeling maar zoals er al een beetje in de intro gezongen werd: "Iedereen heeft wel een speelgoed beest opeens ben je zomaar moe, maar als je het huis van pooh bezoekt dan zweef je er zo weer naar toe".

Na al mijn oude vrienden van A.A. Milne vaarwel te hebben gezegd en natuurlijk zelf ook mijn pooh stokje te hebben gegooid, wilde ik toch nog even door naar Watford.

3) Watford
Wat? ja Watford. Het was even zoeken, maar na nog eens 30 minuten tot 1 uur gefietst te hebben was ik eindelijk in Watford. In een brochure stond dat ik in shopping mall Intu Watford moest zijn en ik dacht dat wordt zoeken, maar nee ik reed er zowaar gelijk tegen aan!

Intu Watford is een gigantische shopping mall, met allerlei dure merken en natuurlijk een Primark want die zit overal. Het was free comic day, dus heb ik een gratis comic gekregen en het was nog wel MARVEL: GUARDIANS OF THE GALAXY (wat een geluk).

Watford museum is een heel klein museum gevestigd in een oud Engels pand en stelt eigelijk niet zo veel voor, wel hebben ze oude druk/type/print machines staan die er erg indrukwekkend uitzagen.

4) St. Albans
....omdat ik besloten had dat ik nog niet genoeg beweging had gehad ben ik ook St. Albans nog even in geweest voor wat cadeautjes, maar tot mijn spijt niets kunnen vinden.

ZONDAG
Na een heel vermoeiende zaterdag, ben ik na mijn was en de dagelijkse wandeling naar St. Albans city toch besloten om weer op de fiets te stappen op naar Hatfield.

1) Hatfield House/park and gardens
Na slecht 30 minuten te fietsen kwam ik aan bij de poort van Hatfield House. Hatfield House is een oud huis en voor een deel paleis uit 1611. Sterker nog het is nog steeds het woonhuis van de 7de Markies en Markiezin van Salisbury! Het hele huis is in stijl van hoe het een aantal honderd jaren geleden is geweest en mag ik even zeggen wauw!!!! :O Prachtige decoren, slaapkamers, diner zalen, danszalen, schrijf kamers en natuurlijk een bibliotheek vol met oude boeken.

Na een hele mooie rondleiding, mag je met je dag ticket ook de tuinen en het park bezoeken. "Parkjes Parkjes in het land welk park is het mooist van Engeland, O Hydepark gij zijt mooi, maar Hatfield house park gij zijt duizend malen mooier!" Geen geintjes ik heb nog nooit zo'n mooi park gezien en gelukkig mag je met je dag ticket het hele seizoen terug komen en dat ga ik zeker doen.

BBC Kostuum Drama's
Even voelde ik mij een hertogin uit een kostuum drama van de BBC! Na dat ik elegant door de gangen van het huis had geflaneerd, zocht ik mijn rust in de tuin bij de prachtige fontein tussen alle heggen in.

2) Galleria Hatfield
Om de omslag naar het "normale" leven maar gelijk te maken ben ik op terug weg naar de Galleria gegaan een gigantische outlet in Hatfield. Het is niet zo bijzonder, maar was leuk om gezien te hebben.

MORGEN
Morgen is het bank holiday, dus ben ik lekker vrij! Ik ben uitgenodigd voor dineren met wat collega's en beloof geen Cava te drinken ;)
Verder denk ik dat ik het lekker rustig hou, omdat ik op dinsdag weer flink aan de bak moet!

Have a lovely day/night,

Greetings,

Charlie







  • 04 Mei 2014 - 20:11

    Suus:

    wat schrijf je toch leuk! En wat kan jij fietsen zeg! En... je hebt toch wel mooie foto's gemaakt he?

  • 04 Mei 2014 - 20:43

    Tony:

    Zo te lezen, kun je volgend jaar meedoen met de tour de France voor vrouwen. Bovendien kun je danook als gids fungeren voor toeristen die meer van Engeland willen zien.
    Liefsxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar het prachtige Hertfordshire (20 minuten vanaf London Central). Tijdens deze periode, zal ik helaas niet met alle geïnteresseerde persoonlijk contact kunnen hebben, vandaar deze blog.

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 5253

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

London and St.Albans (HERTFORDSHIRE)

Landen bezocht: