Een zonnig weekend met enkele hoogte punten! - Reisverslag uit Knebworth, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu Een zonnig weekend met enkele hoogte punten! - Reisverslag uit Knebworth, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu

Een zonnig weekend met enkele hoogte punten!

Door: Charlie

Blijf op de hoogte en volg Charlie

20 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Knebworth

Hallo allemaal het is weer even geleden, maar ik moet toch even wat kwijt over de hoogte punten van afgelopen weekend.

THE SHARD:
The shard London, dat is plaats waar je moet zijn! London eye is er niets bij. The shard is het hoogste gebouw in het centrum van London, met een geweldig uitzicht over London en ik kon zelfs St. Albans zien liggen! Het prachtige gebouw en de omgeving doet denken aan Amerika en zijn wolkenkrabbers, maar de gebouwen in London hebben veel interessantere namen: The Cheese Grater, The Cumcumber and so on.

AQUA THE SHARD:
Nadat ik na veel moeite het gigantische gebouw gevonden had, viel mijn mond open. Limousines, butlers en een super luxe behandeling door het personeel. Mijn achteroom en tante hadden me uitgenodigd voor een brunch op de 32ste verdieping van de shard in het restaurant Aqua. Toen de vrouw bij de ingang mij wees op de lift en zei druk op 32, verwachte ik een knoppen paneel echter was er maar 1 knop met het getal 32 erop. Toen de deuren opende op de 32ste verdieping, kon ik zien dat er mensen met korte broeken geweigerd werden, vanwege de dresscode (gelukkig was ik voorbereidt). Toen ik nog 4x verwezen was naar een andere gastheer/gastvrouw mocht ik mij bij mijn familie voegen voor brunch.

Het eten was geweldig en ook geweldig prijzig, maar zoals iemand van Amerika zal uitroepen (THIS IS GOOD FOR 32ND FLOOR). Hoe hoger je komt hoe meer je betaald en hoe minder het eten is, gelukkig ging dit bij Aqua zeker niet op. Het uitzicht was onwijs mooi, wel een beetje hoog voor iemand met hoogtevrees, maar ik zal het niet gauw vergeten! Wat ik ook niet zal vergeten is het toilet, het klinkt misschien een beetje raar maar door alle aqua blauwe spiegels bevond ik mezelf in een David Bowie/Queen/Duran Duran videoclip (THE REFLEX).

LONDON:
Omdat ik toch al in London was heb ik maar gewoon een rondje gedaan, niet veel bijzonders gedaan buiten de luxe winkels in de NOT-Oxfordstreet te hebben bezocht. De zijstraten zijn zoveel leuker en veel minder chaotisch.

KNEBWORTH
Hallo Knebworth, ik denk dat iedere muziek, poëzie, films, kunst en toneel houdt zal zijn ogen niet geloven. Buiten het feit dat het enorme grasveld wordt gebruikt voor sport en muziekevenementen, de tuinen voor kunsttentoonstellingen en het huis voor museum bezoek, wordt Knebworth house vooral gebruikt voor film opnames enkele voorbeelden: Harry Potter, The King's speech en Batman.

Zoals ik al zei ik zou zo graag in Hatfield house wonen, maar nu begin ik te twijfelen... Een huis met een koninklijke tint of een huis waar Mick Jagger in de jaren 80 zijn ondergoed is vergeten, terwijl Eric Clapton alles netjes had achtergelaten? TWIJFELS

Knebworth is in het bezit van the Lytton familie en deze familie is ook erg betrokken bij de kunsten, dit komt voort uit de geschiedenis rijkelijk gevuld met verhalen en toneelstukken geschreven door Charles Dickens, William Shakespeare en Oscar Wylde terwijl zij allen in Knebworth verbleven. Knebworth en kunst staan in nauw verband zeggen de inwoners van Hertfordshire en ik moet ze gelijk geven.

Knebworth is prachtig, en met 28 graden was het heen fietsen (2 uur) nog niet zo'n probleem en mocht ik mee doen met het cycletournament en ben dan ook over de finish gefietst! De terug weg was wat minder, maar Knebworth was het zeker waard.

Dit was het voor nu,
Spreek jullie snel,

Charlie

  • 21 Mei 2014 - 07:29

    Tony:

    Hoi Charlie,
    Wat is het heerlijk om jouw belevenissen te lezen. Geweldig wat je allemaal mee maakt en wat een enorme ervaringen je op doet. Ik geniet er van en kijk uit naar het volgende verhaal.
    Lieverd, geniet van deze periode.
    Lieve groeten, Tony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar het prachtige Hertfordshire (20 minuten vanaf London Central). Tijdens deze periode, zal ik helaas niet met alle geïnteresseerde persoonlijk contact kunnen hebben, vandaar deze blog.

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5271

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

London and St.Albans (HERTFORDSHIRE)

Landen bezocht: