Weekendje London! <3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu Weekendje London! <3 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlie - WaarBenJij.nu

Weekendje London! <3

Door: Charlie

Blijf op de hoogte en volg Charlie

27 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi daar ben ik weer, maar nu met een verslag over een bijzonder weekendje Londen! :D

VRIJDAG (REISDAG):
Vrijdag was het dan zover ik mocht van werk eerder weg om mezelf te verplaatsen naar Heathrow. Naar Heathrow? Ja naar Heathrow, het gigantische vliegveld waar je een trein moet nemen om van terminal te wisselen...? Na een rit van ongeveer 2 uur was ik dan eindelijk met de bus/trein en tube bij Heathrow terminal 4, om mijn lieve vriend (Jonne) op te halen.

Na elkaar na 6 weken niet te hebben gezien, was een welkom in England koffie wel op zijn plaats! Daarna was het tijd om ons naar ons hotel in Aldgate te verplaatsen. Een heerlijke tube rit van 1 uur zijn we toch maar uitgestapt op Piccadilly circus, om even een hapje te eten.

The Providores and tapa room
Beschreven in het boek 100% Londen en het is zeker een voortdurende hit! Het is druk, en het eten is echt over heerlijk (Aziatisch-Australisch) van kleine tapa tot een 5 gangen diner op de eerste verdieping. De sfeer is knus en de tafeltjes zijn wat klein, maar dit geeft het restaurant meer het gevoel van een luxe cava bar (en ik kan het weten lees eerdere blog updates). Dit hangt natuurlijk ook samen met de wanden vol met dure wijnen... Gelukkig was het eten goed en betaalbaar, want ik ging natuurlijk betalen.

Qbic
Om dan maar even een sprong te maken naar het hotel, want de tube reis was niet zo interessant. Qbic is een vreemd hotel, maar mag er zeker wezen. Aardig personeel en een erg artistieke inrichting dat is wat Qbic maakt wat het is. Om maar wat voorbeelden te geven: in de lift staat aangegeven hoeveel bananen, duiven en munten er in de lift mogen, het tapijt op de overlopen lijkt net een zand pad over het gras en gigantische (nu verouderde) Nederlandse postzegels hangen in de gangen... Het moet je smaak maar zijn. De kamer was ruim en schoon en perfect (met wat vage creaties her en der) voor een kort verblijf.

ZATERDAG:
Na een lekker rustig avondje op vrijdag was het dan toch echt tijd om wat te gaan ondernemen, want Jonne was jarig. Jonne had alleen geen wensen, dus moest ik creatief zijn en dat begon met een bezoek aan een restaurantje voor een heerlijk ontbijt (broodjes, muffins en natuurlijk een heerlijke koffie).

Natural History Museum
Daarna was het op naar South Kensington om het Natural History Museum te bezoeken. Het was net zo leuk als ik me kon herinneren en Jonne zal de dinosaurus tentoonstelling ook niet snel vergeten. Na een enkele uren te hebben rond gelopen was het tijd voor wat anders.

Oxford street, New Oxford street, Oxford circus, Marylebone high street, regent street, Picaddilly circus, Leicester square en alles wat er dan ook maar bij komt kijken. Zelf was ik er al zo vaak geweest, maar niets is zo leuk als winkelen, dingen zien als Hydepark, Marble Arch en Odeon. Na een beetje sight seeing was het dan tijd voor een verjaardagslunch bij Bella Italia.

Bella Italia
Een keten met geweldig Italiaans eten, heerlijke pizza's, vet arme opties en natuurlijk awesome desserts! Omdat het Jonne zijn verjaardag was wilde ik hem verrassen dus bestelde ik het dessert genaamd "The Godfather" een chocolade/vanille sundae voor twee personen. Nou Jonne voelde zich gelijk jarig en ik voelde me gelijk vet! ;)

The Phantom of the Opera <3
St. James park en Buckingham palace mochten zichzelf nog even laten zien terwijl wij wachten op de avond voorstelling van The Phantom of the Opera. Een pracht cadeau dat ik heb gekregen van Jonne. The Phantom speelt al meer dan 30 jaar in Her Majesty's Theatre in London, wat ook gelijk een onwijs mooi pand is. Ongelofelijk underdressed dat is het woord, maar het boeide me niets de zaal, het decor en de musical zijn gewoon geweldig! Een echte vallende kroonluchter, een stel opera geschoolde onwijs goede acteurs en natuurlijk de prachtige muziek van Andrew Lloyd Webber.

Kortom: Kippenvel, tranen en natuurlijk een herhaling van alle liedjes in mijn hoofd (The Phantom of the Opera is here inside my mind!!!!). Het was geweldig, nog beter dan The Lion King.... :O

ZONDAG:

Comicon
Een ochtend wandeling langs: London tower, Tower bridge, The shard en wat glimpen van The London eye. Daarna naar de tube, want Jonne wilde voor zijn verjaardag toch nog even langs comicon UK. We vertrokken met de tube en DLR naar EXCEL (een gigantische festivalhall) om naar een stelletje cosplayers te kijken. Ik moet zeggen na een paar uur onder deze nerds te zijn heb je gelijk ideeën voor carnaval! Het was grappig en er waren ook wat "echte" marvel helden, maar het was toch meer een manga/anime beurs met allemaal goodies. Jonne en ik besloten dat we toch van het mooie zonnige weer moesten gaan genieten.

Harrods
Dat is niet genieten van het mooie weer, maar wel van de mooie sieraden, na alle Jonne's zijn geld besteed te hebben aan wat Tiffany sieraden (I WISH) besloten we toch maar niets te kopen. En snel de winkel te verlaten, al was dat nog best lastig.. (je kan er echt goed verdwalen).

Caffe Concerto
Weer een Italiaan en weer een lunch, maar nu geen pizza en godfathers, maar heerlijke ravioli en spaghetti. In de zon op het terras helaas begon de tijd te dringen en hebben we nog maar even kunnen genieten van de zon, tot het tijd was te vertrekken naar Heathrow.

Heathrow/ST Pancras/ST Albans
Na een afscheid moeilijker dan ik had verwacht, alleen naar huis gereisd. Tot mijn grote schrik geen treinen in Engeland vanaf St. Pancras, wat nu gelukkig is alles in Engeland zo goed geregeld en was ik nog binnen 3 uur "thuis".

MAANDAG:
Bank holiday monday - werd een rustige dag. Ben begonnen met een scrapbook en ik heb rust gehouden, dus ga er verder niet op in (is niet zo interessant).

Nu ga ik lekker slapen, morgen een drukke dag,
Welterusten en spreek jullie snel weer,

Charlie


  • 28 Mei 2014 - 06:55

    Tony:

    Hoi Charlie,
    Wat een fijn weekend moet jij hebben gehad met Jonne bij je. Het gaat helaas zo snel voorbij. Volgens mij, ben je thuis in Gr.B alsof je er al jaren woont. Ik geniet van je foto's en verhalen en kijk uit naar de volgende. Dat er ook gewerkt moet worden begrijp ik maar de uitstapjes vergroten het stageplezier.
    Zo, genoeg gekletst. Tot de volgende keer meis en lieve groeten.

  • 28 Mei 2014 - 08:45

    Suus:

    Het is weer genieten dit zo te mogen lezen. Wat schrijf je toch lekker! En je weet jezelf en ons goed te vermaken. Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlie

Voor mijn stage ga ik 3 maanden naar het prachtige Hertfordshire (20 minuten vanaf London Central). Tijdens deze periode, zal ik helaas niet met alle geïnteresseerde persoonlijk contact kunnen hebben, vandaar deze blog.

Actief sinds 10 April 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 5268

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 14 Juli 2014

London and St.Albans (HERTFORDSHIRE)

Landen bezocht: